donderdag 13 maart 2014

Schappenplan

Schappenplan
Door de toepassing van een helder uitgedacht schappenplan, kunnen alle producten duidelijk en netjes aan de consument worden getoond. Een goed uitgedacht schappenplan maakt dat de consument op een makkelijke manier de juiste product categorie en daarbinnen het des gewenste product kan vinden. Daartoe worden de schappen dermate ingedeeld dat producten binnen een product categorie bij elkaar staan en dat aan verwante producten daarbij in de buurt staan. Binnen die product categorie kan dan tevens een specifieke ordening zijn toegepast waarmee kleur effecten kunnen worden gerealiseerd. Daarnaast kunnen populaire producten in de middenlaag worden geplaatst en staan de minder goed verkopende producten mogelijk hoger op. Met een goed uitgedacht en toegepast schappenplan wordt de aantrekkelijkheid van de winkel verhoogd en kunnen de verkoop cijfers toenemen.
Winkelplan en locatie schappen

Hoe moeten de consumenten met een winkel wagen door de winkel lopen is een belangrijke vraag. Er dient voldoende ruimte te zijn voor de consument om zich te manoeuvreren tussen de schappen waarbij de consument het overzicht heeft en houdt waar specifieke producten staan. Daartoe dient van de winkel een schappenplan opgesteld te worden zodoende dat voldoende schap capaciteit aanwezig is om alle gewenste producten te kunnen uitstallen. Daartoe dient vooraf het schappenplan uitgedacht te worden opdat genoeg ruimte wordt gecreëerd middels de toepassing van schappen. Ook kan het handig zijn dat er een winkelplan wordt getoond zodat de consument weet waar specifieke product categorieën te vinden zijn.
Indeling schappen per product categorie

Gewoonlijk worden de schappen per product categorie ingedeeld, zodoende dat aanverwante en gelijkende producten naast elkaar staan. Dit verhoogt namelijk de keuze mogelijkheid voor de consument. De consument kan dan uit ervaring snel zien welk product een kwalitatief goed product is. Ook kan de consument daarmee eenvoudig prijzen vergelijken van concurrerende producten. Mogelijk aanvullende informatie omtrent de product categorie kan op het verkoop punt worden aangegeven. Het indelen van het schappenplan per product categorie maakt dan ook dat de consument snel wegwijs is, en dat verhoogt natuurlijk het plezier binnen de winkel ervaring. Pas een goed uitgedacht winkel- en schappenplan toe om op een ordelijke manier uw producten voor de consument uit te stallen.
Ordening binnen product categorie

De schappen worden ingedeeld per product categorie. Al lopende kan de consument snel de meest in het oog springende producten binnen een product categorie vinden. Omdat u als winkelier ook binnen de product categorie adverteert  om zo de verkoop cijfers voor een specifiek product te verhogen kunt u producten binnen het schappenplan extra aandacht geven. Daartoe kunt u op strategische plekken product presentaties doen. Maar u kunt ook instore communication toepassen waarmee u direct op een digitale manier communiceert met de klant omtrent de laatste product gegevens en aanbiedingen. Met handige moderne technieken kunt u dan ook producten onder de aandacht brengen bij de consument.
Helder schappenplan verkoopt


U heeft een schappenplan toegepast waarbij de consument snel kan zien waar specifieke product categorie te vinden zijn. Daarnaast zijn binnen de schappen de producten eveneens netjes en gestructureerd opgesteld, dan kan de consument snel op zijn wenken worden bediend. Helderheid en informatie voorzieningen maken dat het genot bij de winkel ervaring toeneemt. Ook het uitstallen van een product presentatie kan de consument laten zien hoe handig producten kunnen worden gebruikt. U ziet kansen te over om uw producten met een goed schappenplan en presentatie van producten te kunnen verkopen.

schappenplan van een doe het zelf zaak


schappenplan van een Media store

Geen opmerkingen:

Een reactie posten