Tijdelijke artikelpresentatie
Opvallen tussen gelijksoortige producten op het schap is
niet gemakkelijk. Daarom wordt er geregeld extra aandacht getrokken door middel
van displays of speciale goederenuitstallingen, aangevuld met ander
point-of-sales-materiaal en soms ook productdemonstraties.
Displays bestaan in verschillende varianten:
Displays bestaan in verschillende varianten:
- Eilanddisplay:
Staat volledig vrij in het midden van het gangpad.
- Kopdisplay:
Staat aan het begin of eind van een stelling.
- Schapdisplay:
Trekt de aandacht naar een artikel in het schap.
- Kassadisplay:
Dichtbij de check-out, vooral gebruikt voor impulsproducten.
Displays geven het artikel extra aandacht en zorgen op korte
termijn voor extra omzet. Daarnaast hebben ze ook een lange-termijneffect: een
display kan een boodschap overbrengen of het imago van het product versterken.
Natuurlijk geven niet alle displays hetzelfde resultaat, het uiteindelijke verkoopsucces is afhankelijk van verschillende factoren:
Natuurlijk geven niet alle displays hetzelfde resultaat, het uiteindelijke verkoopsucces is afhankelijk van verschillende factoren:
- De
aard van het product.
- De
mate van afprijzing.
- De
aard van de display.
- De
plaats in de winkel.
- De
mate van communicatieondersteuning.
- De
marktomstandigheden.
AH Bonus Artikelen
.JPG)
AH sinterklaas actie

AH sinterklaas actie

Geen opmerkingen:
Een reactie posten