donderdag 13 maart 2014

tijdelijke artikel presentatie

Tijdelijke artikelpresentatie
Opvallen tussen gelijksoortige producten op het schap is niet gemakkelijk. Daarom wordt er geregeld extra aandacht getrokken door middel van displays of speciale goederenuitstallingen, aangevuld met ander point-of-sales-materiaal en soms ook productdemonstraties.
Displays bestaan in verschillende varianten:

  • Eilanddisplay: Staat volledig vrij in het midden van het gangpad.
  • Kopdisplay: Staat aan het begin of eind van een stelling.
  • Schapdisplay: Trekt de aandacht naar een artikel in het schap.
  • Kassadisplay: Dichtbij de check-out, vooral gebruikt voor impulsproducten.

Displays geven het artikel extra aandacht en zorgen op korte termijn voor extra omzet. Daarnaast hebben ze ook een lange-termijneffect: een display kan een boodschap overbrengen of het imago van het product versterken.
Natuurlijk geven niet alle displays hetzelfde resultaat, het uiteindelijke verkoopsucces is afhankelijk van verschillende factoren:


  • De aard van het product.
  • De mate van afprijzing.
  • De aard van de display.
  • De plaats in de winkel.
  • De mate van communicatieondersteuning.
  • De marktomstandigheden.
AH Bonus Artikelen


AH sinterklaas actie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten